A tervezett M11-es autópálya Duna-hídja új utakat nyithat meg a város előtt és a vasútfejlesztés is több fejlesztést magával hozhat, főként az ipari parkok képében. A város a Duna és a közlekedési pályák között helyezkedik el. A 6 főút, a vasút az M6 autópálya, az Észak-Dél irányú közlekedési folyosó elősegítette a város gazdasági erejének növekedését. Ehhez képest az Országos Területrendezési Terv elhatározásai – miszerint az Esztergom irányából kiépülő M11-es autópálya Százhalombattánál éri el a 6-os utat és folytatásakánt másodrendű dunai átkelőhely, azaz egy új Duna-híd létesül – rendkívül jelentős mértékben növeli a város gazdasági lehetőségeit. Az Európai Unió és a Magyar Kormány jelentős vasútfejlesztést hajt végre a közeljövőben, amelynek tárgya a Százhalombattát érintő vasútvonal korszerűsítése. A külső közlekedési kapcsolatokon túl természetesen a belső lehetőségekkel és problémákkal is fontos foglalkozni. Százhalombattán – éppen iparvárosi mivolta miatt – több termékvezeték húzódik át, melyeket célszerűbb lenne a városon kívül vezetni, így ennek megoldására is születtek már elképzelések. A magasfeszültségű vezetékek, illetve a kőolajfinomító termékvezetékeinek áthelyezésével jelentős területek szabadulhatnának fel. Ezt kihasználva a kialakítható a városliget, mely a szabadidő eltöltését szolgálja. A városliget megvalósításával a belső közlekedési lehetőségeket is célszerű fejleszteni – főként a gyalogos és kerékpáros közlekedés tekintetében, ezért a Benta-patak, a melegvizes-csatorna felett kialakításra kerülhetne egy gyaloghíd, mely az Óvárost és Dunafüredet kötné össze, hiszen ez a közlekedési kapcsolat közvetlenül ma még nincsen meg. Az észak-déli irányú közlekedési fejlesztés mellett kelet-nyugati irányban a mostani főutcát, a Damjanich utat felhasználva pedig megépülhet a város igazi főutcája. A közlekedéssel párhuzamosan az értékeink megőrzése és bemutatása is nagy hangsúlyt kell, hogy kapjon.
A meglévő Régészeti Park mellett, mely a település bronz- és vaskori történetét mutatja be, feltárható és akár rekonstruálható is lenne az egykori római katonai tábor, mely történelmünk egy újabb szeletét mutatná be, ezzel is gazdagítva a kulturális életet és élénkítve a turizmust. Ez kiindulásul szolgálhatna annak a kerékpárút-rendszernek, mely városunk természeti és kulturális értékeit kihasználva, mely felfűzi a bemutatásra érdemes objektumokat, így biztosítva a kirándulási lehetőséget. Tanösvények kialakításával pedig a környezeti nevelést segíthetjük elő és taníthatjuk így a fiatalabb generációkat a természet szeretetére is.
„Ahhoz, hogy az álmaink megvalósuljanak, először elő kell csalogatni azokat.”
Gazdasági fejlesztések: