Fogyatékkal élők esélyegyenlőségének megteremtése általános iskolák…

Újabb nagy jelentőségű projekt végére ért Százhalombatta városa. Befejeződött az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok program keretein belül a „Fogyatékkal élők esélyegyenlőségének megteremtése általános iskolák akadálymentesítése által” című projekt, melyre 597.644 Euró vissza nem térítendő támogatást nyert el a település.

A programon kizárólag komplex akadálymentesítési átalakításokra lehetett támogatást nyerni, amelyek egyenlő esélyű hozzáférést biztosítanak a közszolgáltatásokhoz mozgássérült, hallássérült, látássérült, értelmileg akadályozott, autista és halmozottan fogyatékos személyek számára.

Az akadálymentesítés a fogyatékkal élők számára olyan feltételek biztosítását jelenti, mely kiküszöböli azokat a hátrányokat, melyeket fogyatékosságuk miatt el kell szenvedjenek. Más segítséget igényel egy mozgásában korlátozott, egy hallássérült, egy gyengénlátó vagy akár értelmi fogyatékos embertársunk, éppen ezért a százhalombattai általános iskolákban komplex akadálymentesítés zajlott. Ez egyrészről azt jelenti, hogy megvalósul a fizikai (épületkörüli környezet, a megközelítés és a belső környezet) továbbá az info-kommunikációs akadálymentesítés, másrészről pedig teljes körű, hiszen a közszolgáltatás és az épített környezet használhatósága valamennyi fogyatékossági csoport számára elérhető.

A projekt során a négy százhalombattai általános iskolában az alábbiak kerültek kialakításra:
• mozgáskorlátozott mellékhelyiségek kialakítása minden emeleten
• lift beszerelése
• akadálymentes közlekedés – épületek külső környezetének és a bejáratok az akadálymentesítése automata ajtók felszerelésével
• akadálymentes tantermek kialakítása
• mozgáskorlátozott parkolók kialakítása
• info-kommunikációs akadálymentesítés (indukciós hurok kialakítása, Braille-írással ellátott tájékoztató- és információs táblák kihelyezése,…)

A projekt lehetőséget teremtett az esélyegyenlőségi törvény által előírt feltételek biztosítására. Az iskolaépületek átalakítása egy olyan iskolai közeg létrehozásához járult hozzá, amely esélyegyenlőséget teremt nem csak az oktatásban résztvevők számára, de az iskolában munkát vállaló személyek, a diákok szülei, rokonai és barátai és más – az iskolába érkező, akár idős és babakocsit használó látogatók –számára is.

Ezek alapján elmondható, hogy a fejlesztés az egész helyi társadalom életminőségén javít.

keptar_norveg_14

Megosztás: