Ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez szükséges hatósági bizonyítvány kiállítása

Ügytipus megnevezése: Ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez szükséges HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY KIÁLLÍTÁSA

Hatáskör
Százhalombatta Város Polgármestere

Ügyintézést végző szervezeti egység: Műszaki Iroda, Fejlesztési csoport

Az eljárás jogi alapja:
314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről,
Százhalombatta Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2015. (XII.04.) sz. önkormányzati rendelete a Város Helyi Építési Szabályzatáról (HÉSZ)
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény,
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről,

Ügyleírás
A hatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az ügyfél kérelmére – a felhasználás céljának feltüntetésével – adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki.
Az építési engedélyhez, egyszerű bejelentéshez vagy örökségvédelmi bejelentéshez nem kötött, 2012. december 31. után épített építmény felépültéről a polgármester kérelemre, amennyiben az építmény az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak megfelel, szükség szerint helyszíni szemle alapján – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – rendeltetést is igazoló hatósági bizonyítványt állít ki.
Az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység rendeltetésének megváltoztatásáról a polgármester kérelemre, amennyiben a rendeltetésmódosítás az örökségvédelmi vagy a rendeltetésmódosítási hatóság engedélyéhez nem kötött, és az építmény, az építményen belüli rendeltetési egység az országos építésügyi követelményeknek, valamint a helyi építési szabályzatnak megfelel, – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – hatósági bizonyítványt állít ki.
Papír alapon eljárást kizárólag magánszemély kezdeményezhet.

Szükséges okiratok, mellékletek
A kérelemhez tartalmától függően mellékelni kell:
• eredeti (papír alapú) meghatalmazást (ha a kérelmet benyújtó személy más nevében jár el)
• az építmény felépítését, a rendeltetésváltozást engedélyező településképi bejelentési eljárás során hozott döntés iktatószámát
• az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak való megfelelést alátámasztó megfelelő tartalmú dokumentáció, szakember nyilatkozata, közműnyilatkozatok

Ügyintézés díja vagy illetéke
Illetékmentes

Ügyintézési határidő
60 nap

Egyéb fontos tudnivalók
Ha az ügyfél valótlan vagy olyan adat igazolását kéri, amellyel a hatóság nem rendelkezik, a hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja.
A hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni a felhasználás célját.

Kapcsolódó űrlapok:
Kérelem Ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez szükséges hatósági bizonyítvány kiállítása.

A kérelmet nem természetes személy esetén az elektronikus kapcsolattartás szabályai szerint kell benyújtani
A kérelem benyújtásával hozzájárul az Info tv. 5§ 1. bekezdés a) pontja alapján személyes adatainak kezeléséhez.

Kérelem

Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
Ügytipus: Településképi és városépítési ügyek

E-PAPÍR: https://epapir.gov.hu

Megosztás: