A Kulturális Konzorcium Százhalombatta fő célja a kulturális értékekhez való általános hozzáférés sokszínű módszereinek alkalmazásával minél szélesebb rétegek, csoportok bevonása, igényeik felkeltése és kielégítése. Mindez együtt jár a városi összetartozás erősítésével, a város kulturális turisztikájának fejlesztéséve és a Százhalombattáról kialakult kép minél kedvezőbbé alakításával.
A konzorcium alapítói úgy vélik, mindannyiunk érdeke az, hogy Százhalombatta a város határain belül és azon túl is jól artikulált, egyedi, mindenkitől különböző, könnyen megkülönböztethető arculattal, ún. „branddel” rendelkezzen. Ez pedig csak úgy érhető el, ha azok az intézmények, amelyek tevékenységük miatt közvetlen közönségkapcsolattal rendelkeznek (városon innen és túl) tevékenységüket összehangolják, együtt tervezzék, a feladatokat és a munkát megosszák, vagyis rövid, közép és hosszú távú stratégiát dolgozzanak ki. Ennek a stratégiának az a célja, hogy a város eredményeket érjen el, térségi hatósugara, jelentősége legyen, és szakmai tekintéllyel rendelkezzen a közművelődés, a kultúra, a kulturális és szabadidő turizmus, a lokálpatriotizmus, a lakóhelyhez való ragaszkodás terén.
A konzorcium alapító tagjai: Barátság Kulturális Központ, Hamvas Béla Városi Könyvtár, Korshak Kft., Hotel Training, Magyarok Öröksége Alapítvány, Matrica Múzeum, Városi Szabadidő Központ, Halom TV, Százhalombattai Hírtükör és a Lakihegy Rádió.
A Kulturális Konzorcium Százhalombatta irányító testülete a három tagú elnökség. Az elnöki tisztet az alapítók egyhangú döntése nyomán Szigetvári József, a BKK igazgatója látja el.