Lakcím igazolása/megállapítása

Ügyintézést végző szervezeti egység: Hatósági iroda

Az eljárás jogi alapja:
– 1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló,
– 322/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet a digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló,
– 1997. évi CXLI. törvény az ingatlan-nyilvántartásról,
– 2016. évi CL törvény az általános közigazgatási rendtartásról
– Százhalombatta Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület és településrésznév megállapításának, valamint a házak számozásának rendjéről szóló – többször módosított –36/2008. (XI.12.) Ör. sz. rendelete

Ügyleírás

Az illetékességi területén lévő települési címeket az önkormányzat jegyzője állapítja meg, illetőleg az ingatlannak a címnyilvántartásban szereplő címéről kérelemre hatósági bizonyítványt állít ki, Százhalombatta Város Önkormányzat Képviselő-testületének a közterület és településrésznév megállapításának, valamint a házak számozásának rendjéről szóló – többször módosított – 36/2008. (XI.12.) Ör. sz. rendelete alapján.

Kérelemre induló eljárásban a kérelmet annak a személynek kell benyújtani, akinek a települési cím megállapításához vagy megváltoztatáshoz jogos érdeke fűződik. A kérelemben meg kell jelölni az ingatlan jelenleg használt, illetve a földhivatali tulajdoni lapon, valamint lakcímkártyán bejegyzett címét.

A kérelemhez társasházak esetében csatolni kell a társasházi alapító okiratot.

Többlakásos lakóépület esetén a lakások számozását egyértelműen feltüntető helyszínrajzot kell mellékelni.

Szükséges okiratok, mellékletek

– Kitöltött kérelem
– társasházak esetében társasházi alapító okirat
– többlakásos lakóépület, vagy egyéb több rendeltetési egységet tartalmazó épület esetében helyszínrajz, mely a lakások/rendeltetési egységek számozását egyértelműen tartalmazza.

Ügyintézés díja vagy illetéke: Illetékmentes

Ügyintézési határidő: Meglevő lakcím igazolása a kérelem benyújtását követő 8 napon belül.
Kérelem alapján új cím létesítése, vagy a használt lakcím módosítása szükséges, az ügyintézés határideje 60 nap.

Kapcsolódó űrlapok:
Kérelem Lakcím igazolása/megállapítása

A kérelem benyújtásával hozzájárul az Info tv. 5§ 1. bekezdés a) pontja alapján személyes adatainak kezeléséhez.

Ágazat: Általános vagy egyéb igazgatási ügyek

Ügytípus: Címkezelés, lakcímnyilvántartás

A kérelem elérhető itt: https://ohp-20.asp.lgov.hu

 

Megosztás: